2016. június 3., péntek

Vagány raklapbútor...de biztosan kell Neked? Kijózanító számolás következik.....


Az utóbbi időben igen felkapottak lettek a raklapokból készített bútorok, bár a bútor kifejezés erős túlzás véleményem szerint. Első ránézésre ötletes és vagány, és sokan hatalmas lelkesedéssel vágnak bele az elkészítésükbe anélkül, hogy számolgatnának egy kicsit, valóban megéri-e.

Nos akkor számoljunk most a példa kedvéért a képen látható kültérre szánt kerti bútorral:

  • Szükségünk lesz 15 darab raklapra, újban nem érdemes gondolkodni  2.000.-forint körüli darabáron, marad a jó állapotú használt. (mindenképpen EUR raklap legyen, az egyutas gyenge). Ha szerencsénk van, akkor használtat vehetünk 1.000.-Ft/darab áron.
  • Festékre is szükségünk lesz....és hát raklap esetében felejtsük el a festékes dobozon jelölt négyzetméter kiadósságot. Egyetlen darab száraz és szálkás, rostos raklap teljes lefestése minimum 1 liter festéket benyel.
  • Az ülőrészhez vennünk kell szivacstáblát, minimum 10 cm-es vastagságban, hogy valamennyire elviselhető legyen rajta ülni. 
  • A szivacstáblára huzatot is kell varrni, mindenképpen erősebb vászonból, melynek métere 1.400.-forint körül alakul. 
  • Kell még díszpárna huzat, jelen esetben 13 darab és darált szivacs a párna töltéséhez.
Akkor jöhet is az összegzés:
    • raklapok:                                                   15.000.-Ft
    • festék:                                                        37.500.-Ft
    • szivacstábla:                                              21.000.-Ft
    • textil az ülőrészhez és párnákhoz:             15.400.-Ft
    • darált szivacs:                                              3.600.-Ft
    • Összesen:                                                  92.500.-Ft
Nem számoltam a költségekbe:
    • raklapok házhozszállítása
    • raklap csiszolása, hogy naponta 20 szálkánál többet ne kelljen kioperálni magunkból
    • varrás költsége
    • ecset, szeg stb.
Közel 100 ezer forintért már el is készíthetjük vagány raklap bútorunkat, de szerintem ennyi pénzért már találunk tartósabb és minőségibb megoldást is. A kreativitást pedig kiélhetjük számos más módon is, ötleteket találsz blogomon is! :)

2 megjegyzés:

  1. Kedves Ilona, tök jó a cikked, én pontosan ugyanezeket számoltam össze - nem akartam belevágni számolás nélkül rögtön. Kicsit elijesztettek a számok, ezért készíttettem egy profival, és megmondom neked, hogy nem lett drágább az egész, sőt, de mondjuk az is igaz, hogy adott egy csomó jó tanácsot, és meggyőzött, hogy nem is kell ilyen hatalmas bútor nekem.
    A lényeg az, hogy nagyon szép bútorom van most, háttámlás, és kedves, és egyedi, és imádja az egész család! :))
    Ne habozzon szerintem senki se belevágni, csak számoljon előtte, és ha nem tud, vagy akar dolgozni rajta, akkor keressen valakit, aki megcsinálja neki. Nem hiszem, hogy veszíteni lehet így! :)
    Az én mesterem a Kalapp volt! :)) http://kalappraklap.tk/

    VálaszTörlés
  2. Kedves Olvasóm! Köszönöm a visszajelzését írásommal kapcsolatosan. Szándékom nem is az volt, hogy bárkit lebeszéljek a raklapbútorokról, csak azt szerettem volna elérni, hogy ha belevág valaki, akkor tisztában legyen a költségekkel. Örömmel veszem, ha küld fotót az Önnek készített bútorról. :) Szép estét!

    VálaszTörlés